Pühapäev, 12. detsember 2021

TÕELISE TERVENDAMISE KUNST

Palve ja kujustamise 

piiritu vägi 

Israel Regardie 

Need on meetodid, mille abil on võimalik stimuleerida alateadvuse dünaamilist olemust, nii et inimisiksus muutub võimsaks magnetiks, mis tõmbab enda poole kõike, mida ta tõeliselt soovib või mis on tema heaolu jaoks vajalik … 


Raamat „Tõelise tervendamise kunst“ kirjeldab üksikasjalikult üht võimast ja iidset harjutust, mis stimuleerib keha, meelt ja vaimu, et luua füüsilist tervist ja isiklikku edu. Tegemist on ajaproovile vastu pidanud essentsiga õpetustest, kuidas täita oma keha ja energiaväljad Allika valgusega ning lahustada ebakõlalised haigusi tekitavad energiad ning kogeda täiuslikku tervist.

Raamatu esmailmumisest on möödas peaaegu 90 aastat, kuid tänase päevani on selle sõnum võimas ja ajakohane, kuna õpetab üht lihtsat meetodit meele tervendamisvõime käivitamiseks, tutvustades lugejatele väga tõhusat harjutust, mida dr Regardie kutsub Keskmise Samba meditatsiooniks. See on tehnika, mis ühendab joogide iidset tšakrasüsteemi ja kabalistlikku Elupuu mõistet, luues seeläbi lihtsa ja efektiivse meetodi tervendamiseks.

Teose algupärane alapealkiri kirjeldab raamatut järgmiselt: „Uurimus palve mehaanikast ja külgetõmbejõu toimimisest looduses“. Ehkki selline sõnastus kõlab tänapäeva standardite järgi veidi kohmakalt, on nende sõnade tähendus sügav ja võimas. Käesolevas raamatus esitatud harjutuste abil muudame palve – või ükskõik millise taotluse parandada iseenda või oma lähedaste elusid – võimsaks muutusi esilekutsuvaks meetodiks.

Kuid nagu dr Regardie ütleb, ei asenda need harjutused professionaalset meditsiinilist abi ega vajalikke teraapiaid. Siiski võivad antud harjutused osutuda imeliseks täienduseks tervenemisprotsessis, sest suudavad paljudel müstilistel, sügavatel ja positiivsetel viisidel sellele kaasa aidata. 

ELUVÄGI

Igas mehes ja naises peitub vägi, mis suunab ja juhib kogu ta elu. Õigesti kasutatuna, võib see meid tervendada kõikvõimalikest haigustest ja kannatustest. 

Seda fakti kinnitavad kõik usundid. Kõik mentaalse või vaimse ravi meetodid lubavad sarnast tulemust. Isegi psühhoanalüüs ja teised teraapiavormid rakendavad samalaadset tervendavat väge – efektiivse teraapiaga kaasnevad arusaamad ja nägemused võivad vabastada erinevat sorti pingeid ning tänu sellele saab vabamalt toimima hakata ka meis uinuv tervendav vägi, mis on inimorganismile sedavõrd omane.

Kõik süsteemid õpetavad just neile iseloomulikke mõtlemise, kontemplatsiooni või palvetamise meetodeid, mis vastavalt nende filosoofilistele väidetele võivad uuendada ja tervendada nii meie kehasid kui transformeerida meid ümbritseva välise keskkonna.

Tegelikkuses täidavad aga üksnes väga vähesed õpetused kõiki nende poolt antud suuri lubadusi. Vaid üsna pinnapealselt mõistetakse praktilisi meetodeid, mille abil saab võimalikuks kasutada ja suunata universumit kooshoidvat ning iga meie keha rakku täitvat väge, et luua uut taevast ja uut maad.

Igaühes meist peitub vägi alustada iseenda rekonstrueerimise protsessi, igaüks meist võib avastada väe, mis võib kaasa tuua meie keha ja meele tõelise tervenemise.  

Peamine küsimus seisneb seega selles, kuidas nimetatud väest teadlikuks saada? Mis on selle olemus? Millist meetodit kasutades me seda rakendada saame?

Suur hulk vaimsed õpetusi on välja arendanud väga palju erinevaid meetodeid, mida rakendades on võimalik selle väe kohalolekust teadlikuks saada. Meditatsioon, palve, afirmatsioonid, invokatsioonid, emotsionaalne eksalteeritus ja teised sarnased tehnikad, mis on suunatud kas universumile või universaalsele teadvusele, on vaid väike osa neist meetoditest. Kõigi puhul on aga ühine see, et kui pöörame oma meele lõõmava ja läbitungiva väe sissepoole, iseenesele ning ülendame oma emotsionaalse seisundi teatud sagedusele, võime saada teadlikuks varem tundmatutest väehoovustest – hoovustest, mis on oma sisemiselt olemuselt peaaegu elektrilised ning mille mõju on ühteaegu tervendav ja ühendav.

Selle väe tahtliku rakendamise abil on võimalik tervendada nii keha kui meelt. Kui seda väge efektiivselt suunata, toimib see magnetina, mis tõmbab igaühe külge, kes neid meetodeid rakendab, kõike, mida see inimene vajab või kirglikult soovib või mis on vajalik tema edasise arengu jaoks.  

Selle võimsa tervendussüsteemi taga peituv fundamentaalne idee on järgmine – meid ümbritsevat atmosfääri ja meie keha iga rakku täidab ja läbistab üks vägi, üks energiaväli. See vägi on kõikjalolev ja lõputu, see täidab ja läbistab nii kõige kaduvväiksemaid osakesi kui ka lõpmatutesse kaugustesse ja tohututesse proportsioonidesse ulatuva teadaoleva ja tundmatu universumi iga soppi. See vägi on elu ise.

Mõõtmatus kosmoseavaruses ei leidu mitte midagi elutut. Kõik pulseerib ja pulbitseb eluväest, isegi kõige väiksemad subatomaarsed osakesed on elus.

Eluvägi on lõpmatu ning me oleme selle väe poolt läbistatud ja sellest täielikult täidetud. See on meie kõrgem mina, meie side universumiga, see on Jumal meis eneses. Eluväe dünaamiline kohalolek läbistab iga molekuli meie kehas ning seda leidub külluslikult igas meie keha rakus.

Kui me selle väe üle mõtiskleme, kui me sellest teadlikuks saame, satume silmitsi mõistatusliku probleemiga, mis peitub kõikide haiguste taga. Kui oleme selle energia poolt täidetud ja ümbritsetud ning kui seda energiat on lõputul hulgal, siis kuidas saame sellest tervendavast energiast tühjaks joosta ning jääda haigeks ja nõrgaks?

Mis on väsimus? Kuidas on võimalik energiast tühjaks joosta, kui elujõud ja kosmilise väe hoovused pidevalt meist läbi voolavad ning igal hetkel meie keha oma tervendava ja energiseeriva kohalolekuga täidavad?

Põhjus seisneb selles, et avaldades niivõrd suurt vastupanu eluväe enesest läbivoolamisele, väsime pingutusest ning haigestume. Kuidas meil õnnestub universumile vastu hakata? Kuidas me suudame võidelda väe vastu, mis täidab ja läbistab kogu seda pidevalt arenevat universumit?

Sellel vastuseisul vaimu sissevoolule on palju põhjuseid. Alates varasest lapseeast kuni täiskasvanuks saamiseni on suuremat osa meist kasvatatud nii, et oleksime leplikud, segaduses ja isegi kartlikud. Nii on paljudel meist vale arusaam elu tõelisest olemusest.

Fakt, et meie vastuseis on enamasti alateadlik, ei oma tähtsust – kas keegi meist on siis päriselt teadlik tahtele allumatutest protsessidest oma sisemuses? Kas keegi meist on teadlik, kuidas toimivad meie mõistuse keerukad mentaalsed protsessid, kuidas meie keha toitu lahustab ja seedib ning kuidas ringleb meie veri, mis toitaineid igasse rakku viib?

Kõik need on täielikult tahtele allumatud protsessid, samamoodi nagu meie vastupanu eluväele, on suuresti tahtmatud ja teadvustamata. Me oleme end ümbritsenud kivistunud eelarvamuste ja valedel arusaamadel põhineva reaalsusega, me kaitseme end mentaalse raudrüüga, mis on nii paks, et ei lase läbi elu valgust, mis meid igal hetkel ümbritseb ja embab.

Pole siis ime, et jääme haigeks, impotentseks, abituks, vaeseks! Pole ime, et tavaline inimene ei suuda eluga adekvaatselt toime tulla!  

Esimene samm: MÕISTMINE     

Esimeseks sammuks vabaduse ja tervise saavutamise poole on teadvustada, et me elame, liigume ja viibime kogu oma olemusega mõõtmatus energiareservuaaris. Kui me selle üle ikka ja jälle mõtiskleme ning teeme järjekindlaid mentaalseid pingutusi, et muuta antud arusaam oma elu lahutamatuks osaks, hakkab meid ümbritsev kõva ja paindumatu meelekest tasapisi lagunema ja lahustuma. Selle vältimatuks tulemuseks on see, et elu- ja vaimueneergiad hakkavad meist taas külluslikult läbi voolama. Kui meie maailmapilt sedavõrd radikaalse muutuse läbi teeb, leiab aset iseeneslik tervenemine ning algab uus elu.

Veelgi enam, näib, et oleme loomas keskkonda, kus hakkame külge tõmbama vaid inimesi, kes saavad meid erinevatel viisidel aidata, ning meie ellu manifesteeruvad asjad, mida igatsenud oleme.

Esimene samm on aga puhtalt mentaalne ning nõuab muutust vaid meie maailmanägemuses – mõistmist, et elame keset mõõtmatut tervendava energia reservuaari. 

Teine samm viib meid aga veidi teises suunas ... 

Üksikasjalikud juhised selle imelise meetodi kohta leiate raamatust: 

TÕELISE TERVENDAMISE KUNST 

Vt: https://www.valgusesaar.com/?id=24&prodID=5152

Neljapäev, 27. mai 2021

Mis on unenäojooga?

Riina Grethiel

Kõigepealt mõne sõnaga sellest, mis unenäod üldse on. Meie kui lääne inimesed tahame ka teaduslikku tõlgendust sellele müstilisele aspektile oma elust, aga nii palju kui teadlased on unenägemist uurinud, siis ega keegi täpselt ei teagi, miks unenäod tekivad või milleks neid vaja on. 

Ärkvel olles, kui tegeleme igapäevaste asjadega, pulseerivad meie ajulained beeta sageduses ehk 13-40 võnget sekundis – niisiis küllalt kiiresti. Ka alfa sagedus on ärkveloleku sagedus, ent siis oleme juba rohkem lõdvestunud ja rahulikumad. Kui hakkame magama jääma, lähevadki meie ajulained kõigepealt beeta sagedusest alfasse ning hakkavad võnkuma 8-13 võnget sekundis. Seejärel vajume kergesse unne, meie ajulained aeglustuvad ja liiguvad theta sagedusse, milleks on 4-8 võnget sekundis. See on kerge une seisund, millest on lihtne ärgata. Seda nimetatakse une esimeseks astmeks. Une teine aste on samuti theta sagedus, ent siis vajume juba natuke sügavamasse unne. Meie hingamine aeglustub, südamerütm aeglustub ja ka kehatemperatuur langeb. Une kolmas aste on sügav uni, kus osa meie ajulainetest (esialgu vähem kui 50%) hakkab võnkuma delta sageduses – 0-4 võnget sekundis. 

Kui suundume une neljandasse astmesse, kus delta sageduses võngub juba rohkem kui 50% ajulainetest, siis selle seisundi kohta öeldakse, et „magab raskelt nagu surnu“. Sellises sügavas puhkeolekus on tegelikult väga oluline viibida, kuna oleme siis Algallikaga üksolemises ning see on seisund, kus kogeme uuenemist, noorenemist ja tervenemist. Arvatakse, et üks põhjus, mispärast inimene üldse vananeb, seisnebki selles, et meie võime sügavas unes viibida väheneb aastatega. Unenäojooga, mille abil harjutame teadlikku unenägemist, aitab meil oma unetsükleid reguleerida ning harjutades võime õppida sügava une perioode pikendama. 

Unetsüklid, kus une erinevad astmed üksteisega vahelduvad, korduvad öö jooksul umbes neli-viis korda. Esimese unetsükli ajal on sügav uni kõige pikem. REM-periood seevastu, mis sügavale unele järgneb, on kõige pikem hommikuti enne ärkamist. Siis näeme kõige rohkem unenägusid. Unenäod tekivad just selles unetsükli astmes, kus väljume sügavast unest ja ühendusesolekust Algallikaga. Ent me ei ärka üles mitte tavareaalsusesse, vaid suundume teistesse maailmadesse, ning seda on võimalik tuvastada meie ajulainete järgi, mis nüüd kiiresti muutuvad – algul deltast thetaks ja siis alfaks, mis on sisuliselt ju ärkveloleku sagedus! Siiski ei ole me ärkvel, sest meie keha magab edasi ning näeb unenägusid, millest annab tunnustust ka silmade liikumine laugude all – REM ongi lühend silmade kiirele liikumisele (REM = rapid eye movement). See on eriti aktiivne unenägemise aeg ning nagu öeldud, on REM-une perioodid eriti pikad just hommikuti. Nii et kui tahate näha palju unenägusid ja teadlikku unenägemist praktiseerida, siis on võtmeks töötada just hommikuste unenägudega. 

Selge ehk teadlik unenägemine tähendab ärkvelolekut unes ehk selle taipamist uneajal, et viibime unenäos. Kuidas seda saavutada? Alustada tuleks sellest, et hakkame oma unenägudele tähelepanu pöörama ja proovime neid meelde jätta. 

Kõige klassikalisem abivahend, millest ükski unenägemisest tõsiselt huvitatud inimene ei tohiks kõrvale hoida, on unenäopäeviku pidamine. Seda pidades väljendame austust oma unenägude allikale. Nimelt saadab meie sisemine allikas meile pidevalt infot ja pilte, kuid tavaliselt me ei vaevu neile sõnumitele tähelepanu pöörama. Kui hakkate oma unenägusid kirja panema, siis märkate peagi, et teie unenäoallikas, unenägude kuduja, hakkab teile saatma järjest huvitavamaid ja tähendusrikkamaid unenägusid. 

Üks väga hea vahend, mille abil aga teadliku unenägemise kogemust saavutada, on päevane uinak. Te lihtsalt lubate endale uinaku pärast tervendavat meditatsiooni, mille käigus oma energiakeha ära puhastate. Siis on teadliku unenägemise võimalus suurem, isegi kui te unenäojooga meetodeid ei rakendada, ehkki õigete tehnikate abil suureneb teadliku unenägemise võimalus mitmekordseks. 

Tiibeti unenäojooga on väga võimas meetod teadliku unenägemise saavutamiseks, kuid see on vaid üks aspekt kuueosalisest sisemise jooga õpetusest, mida tuntakse ka nimetuse all Naropa kuus joogat. Tegemist on väga iidse õpetusega, mis toodi Indiast Tiibetisse, kuid mille juured võivad olla pärit vanast aarjalaste tuleku eelsest jumalannakultuurist. Kõige tuntum neist joogadest on sisemise tule jooga. See on seotud nabatšakraga ning põhineb nabas tule ja kuumuse äratamisel, mille abil põleb ära kogu meie negatiivne karma. Sisemine tuli on vaimne tuli, mis sisaldab tegelikult kõiki viit elementi. Väljendudes tule ja kuumusena, on see otsekui keskpäikese leek meie enda keha sees ning selle abil on võimalik kõiki negatiivseid energiaid kahjutuks teha ja tarkuseks muundada. Traditsiooni järgi oli see väga suurt vaeva nõudev praktika, milleks tuli end pikalt ette valmistada. Oluline on siiski mõista, et meie vaimne tee ei ole alati lineaarne, vaid võib toimida ka spiraalina või kulgeda labürindi printsiibil. Seega võime selle praktika mõningaid elemente ka varem oma teekonda lõimida.

Tiibeti jooga praktiseerimise tulemus on see, et meie kõrgem olemus hakkab valitsema nii meie energiakanaleid kui ka energiaid, mis neis kanalites liiguvad, samuti erilisi teadvuskristalle, mis kannavad meie teadlikkust. Sisemise tule genereerimisel koondame oma tähelepanu nabasse, kuid unenäojoogas keskendume kurgutšakrale, et saavutada eredamaid unepilte ja teadlikku unenägemist. Lisaks unenäojoogale on olemas ka selge valguse jooga, mis on samuti seotud unega, ent sügava, unenägudeta une faasiga, kus viibime teadlikult oma südames ja puhkame seal Algallika säravas valguses. See on kõige sügavam tasand, kuhu meie teadvusel on võimalik suunduda ning kus kogeme võimast tervendust, uuenemist ja energiaga laadimist. 

Unenäojooga eesmärk on seotud unenägudes teadlikuks saamisega, kuid see ei ole ainult huvitav meelelahutus, vaid tõhus praktika ja abivahend meie vaimsel teekonnal, mille lõppeesmärgiks on valgustumine kõige elava hüvanguks. Siiski on hea, kui te unenäojoogat naudite. Kui võtate seda raske tööna, siis on ka raskem tulemusi saavutada. 

Teadlikku unenägemist saab tegelikult harjutada ka päevases meditatsioonis – unenäkku teadlikku taassisenemise abil. Kui aga juba unenäos teadlikuks saate, on mõned tegevused, mida võite kohe järgi proovida. Need on:  

1) lendamine;
2) seintest ja erinevatest materjalidest läbiminek;
3) asjade ja ka iseenda kasvatamine ja kahandamine; 
4) kuju muutmine;
5) asjade paljundamine;
6) millegi loomine puhtast õhust; 
7) rändamine valgusmaailmadesse.

Unenägemine on alati seotud alateadvusega ning tavaliselt vajab see tasand meie sees väga palju tervendust. Kui alateadvus ära tervendada ja ära puhastada, siis avanevadki kõrgemad maailmad. Oma teekonna alguses võivad paljud meist kogeda plahvatuslikku avanemist ning väga võimsaid kogemusi – nii unenägudes kui meditatsioonides. Kõrgemad maailmad on meie ees avatud ning ainus probleem näib seisnevat selles, kuidas seda kõike oma igapäevaellu integreerida, nii et neist vaimsetest kingitustest ja elamustest võiks saada midagi, mis aitaks meil ennast paremini siia reaalsusesse ankurdada. Esimesele ärkamispuhangule võib aga järgneda üsna suur segadus, sest kui me oma suuremat olemust kõrgematest reaalsustest siia maailma tooma hakkame, siis ärritab see üles kõikvõimalikke vastujõude, mis nii meie enda seest kui ka väljastpoolt esile kerkima hakkavad. See on faas, mis meie vaimse teega paratamatult kaasneb. Kui me aga oma negatiivsed kogemused alateadvusesse peidame, võib meie elus olla perioode, kus unenäod on väga ebameeldivad. 

Unetasand annab meile märku varjatud probleemidest ning seetõttu on väga oluline oma unenägudele tähelepanu pöörata. Vahel me ei suuda ärkvelolekus kõikide asjadega korraga tegeleda, kõike tervendada ja ära lahendada ning nii lähevadki lahendamata teemad alateadvuse varjule. Äärmuslikul juhul võib allasurumise tulemuseks olla koguni see, et me ei näegi unenägusid või õigemini, need ei jää enam lihtsalt meelde. Muidugi ei maksa enda vastu ka liiga karm olla, sest meie sees on tasandeid, millest me ei ole algul lihtsalt teadlikud. Me võime küll ise genereerida tohutuid vastujõude, ent meil pole aimugi, kuidas me seda teeme. Suureks abiks on see, kui meil on soov ja valmisolek endale otsa vaadata. Küll siis kõik tasapisi lahti hargnema hakkab.

Unenäojooga aitab meil integreerida oma olemuse kõiki aspekte – nii kosmilist tasandit, alateadvust, unenägemist kui ka igapäevast elu. Unenäojooga praktikad on suureks abiks, et oma energiakeha puhastada ning ka selleks, et halbadest unenägudest või unenägude mittemäletamisest võitu saada. Kui saame unenäos teadlikuks, on meil alati võimalik unenäos jooksvat ja enamasti meie karma poolt põhjustatud programmi muuta ja uuele tasandile viia.

Kui soovime saada parimaks versiooniks iseendast, siis kusagilt tuleb alateadvuse puhastamist alustada. Kuigi unenäojooga on edasijõudnute praktika, on selles elemente, mis ka algajatele sobivad. Unenäojoogat praktiseerides on kõige olulisem lihtsalt see, et meil oleksid puhtad taotlused. Ja kui oleme unenägudega töötamises edukad, siis annab see väärtusliku lisaaja endaga tegelemiseks ning nii saame muuta tunnid, mida muidu magamise peale kuluvad, oma vaimse tee osaks. 

Vt ka: UNENÄOJOOGA KURSUS